VERS, GEZOND, EERLIJK EN SMAAKVOL
Het oorspronkelijk idee oftewel de basis voor SOUP-a-go-go is ruim 2 jaar geleden ontstaan. Ik wilde graag mensen smaak laten beleven, omdat ik ervan overtuigd ben dat als men weer smaken herkent, bewuster om zal gaan met zijn eten. Dus minder zout, suiker en toegevoegde smaakstoffen en vooral pure smaken!
Bewustwording is misschien wel het begrip van deze tijd. Bewustwording, dat we gezonder moeten leven, bewustwording over het feit dat we anders moeten omgaan met onze aarde, bewustwording van de effecten van de consumptiemaatschappij, bewustwording van dat het ook anders kan. Als gevolg hiervan en mede toegankelijk gemaakt door internet en social media worden consumenten ook kritisch als het gaat om eten. Waar komt het vandaan? Hoe is het gemaakt? Is het bespoten of biologisch? Zijn er geur-/smaakstoffen, zout of suiker aan toegevoegd? Wat is gehalte onverzadigde vetzuren etc.?
Allemaal belangrijke vragen, maar wat kun je met die wetenschap?
Ik ben er van overtuigd dat als men weer leert proeven en smaken van pure producten leert herkennen, mensen van zelf bewust kiezen voor eerlijke voedingsmiddelen. Die zijn namelijk veel smaakvoller en puur (lees:op een natuurlijke wijze boordevol vitaminen, mineralen, goede vetten, koolhydraten, eiwitten etc.) Door vervolgens pure smaken te combineren en hiermee te variëren is iedereen in staat voor zichzelf een bewustere keuze te maken voor zijn maaltijd.
SOUP-a-go-go maakt het haar klanten makkelijk door pure smaken te creëren in haar soepen en ze zo in een gezonde, snelle en smaakvolle maaltijd te voorzien.